AnteInHouse
Brugeradministration
Introduktion
Med brugeradministrationen kan I styre hvilke brugere, der har adgang til jeres InHouse-bibliotek, ligesom I kan styre hvad de enkelte brugere har rettigheder til.
Invitér en bruger til jeres InHouse bibliotek
Forudsætning:
- For at kunne invitere en bruger skal du have rollen “Administrator”
Invitér en ny bruger:
- Åben jeres InHouse og vælg Admin knappen i højre hjørne for at gå til administrationspanelet.
- I administrationspanelet, vælg Brugere i venstre menuen.
- Herefter bliver oversigten over brugere tilknyttet jeres InHouse bibliotek vist:

- Klik på Invitér for at invitere en ny bruger, hvorefter et invitationsvindue vil åbne:

- Udfyld e-mail på brugeren der skal inviteres og vælg herefter den rolle brugeren skal have. De respektive roller får adgang til følgende:
- Læser: Kan fremsøge og åbne dokumenter.
- Redaktør: Har samme rettigheder som læseren og kan desuden uploade, slette og redigere dokumenter.
- Administrator: Har samme rettigheder som redaktøren, og kan desuden administrere brugere, dvs. invitere, slette og skifte rolle på brugere.
- Tryk på Invitér for at sende invitationen.
- Herefter vil invitationen blive vist i listen Aktuelle invitationer, og brugeren vil modtage en e-mail med et link hvor vedkommende kan oprette sin bruger:

Fjern en bruger fra jeres InHouse bibliotek
Forudsætning:
- For at kunne fjerne en bruger skal du have rollen “Administrator”
Fjern en bruger:
- Åben jeres InHouse og vælg Admin knappen i højre hjørne for at gå til administrationspanelet.
- I administrationspanelet, vælg Brugere i venstre menuen.
- Herefter bliver oversigten over brugere tilknyttet jeres InHouse bibliotek vist:

- Klik på Slet for at fjerne en bruger. Brugeren vil herefter blive slettet og miste adgangen til jeres InHouse bibliotek.
Ændre en brugers rolle
Forudsætning:
- For at kunne ændre rolle for en bruger skal du have rollen “Administrator”
Ændre rolle for en bruger:
- Åben jeres InHouse og vælg Admin knappen i højre hjørne for at gå til administrationspanelet.
- I administrationspanelet, vælg Brugere i venstre menuen.
- Herefter bliver oversigten over brugere tilknyttet jeres InHouse bibliotek vist:

- Klik på Rediger for at ændre rolle for en bruger:

- Vælg herefter den rolle brugeren skal have i jeres InHouse bibliotek. De respektive roller får adgang til følgende:
- Læser: Kan fremsøge og åbne dokumenter.
- Redaktør: Har samme rettigheder som læseren, og kan desuden uploade, slette og redigere dokumenter.
- Administrator: Har samme rettigheder som redaktøren, og kan desuden administrere brugere, dvs. invitere, slette og skifte rolle på brugere.
- Tryk på Gem for at gemme den nye bruger rolle. Bemærk at brugeren skal logge ud og ind igen før at den nye rolle træder i kraft.